onsdag 22 augusti 2007

Tecken på att man är mamma är när:

Fick ett massepostbrev häromdagen där det stod om vad som var tecken på att man har blivit mamma. Bl a stod det att om man gungade kundvagnar som om de var barnvagnar eller kom hem med barnkläder när man skulle ha egen shopping så var man körd.

Funderade på min egen förvandling. Vad har förändrats?

  • Jag kör kombi istället för liten 225 hästars sportbil
  • Har använt samma läppstift hela året
  • Rullar håret max två gånger i veckan
  • Brukar titta på mina högklackade skor och tänka snart (ha ha)
  • Kan inte komma ihåg sist jag sov en hel natt (kanske var det i London förra våren när vi hade gift oss?)
  • Jag älskar våra föräldrar som alltid ställer upp för oss. Man lär sig verkligen älska sina föräldrar när man får barn.
  • Har inte köpt något smink sedan vi gifte oss för ett och ett halvt år sedan
  • Sist jag var i Täby Centrum så var vi i leksaksaffären, åt på MC Donalds och åkte alla hissar minst 3 gånger högst upp och längst ner. Inget annat.
  • Jag kan inte gå och lägga mig utan att titta på barnen först.
  • Tittar efter billig mat snarare än spännande mat när vi handlar.
  • För första gången i mitt liv så förstår jag det intressanta i att lyssna på andras äventyr istället för att ha egna. Tar nu med spänning del i mina singelvänners erfarenheter.
  • Jag blev kallad expert i en barnfråga häromdagen.. ha haaaa ha haa haaa det du pappa!

1 kommentar:

Moran sa...

Du är vacker utan smink. Och tänk vad pengar du sparat.