torsdag 2 augusti 2007

Sista Audin såld!


Idag har min man sålt sin Audi V8 manuell. Det där med manuell är viktigt. Det finns tydligen nästan inga sådana utan de flesta har haft automat. Nåja, den är såld. Till en snubbe på Nordicaudi - där vi (maken och jag alltså) träffades första gången så cirkeln är sluten kan man väl säga.


Killen som köpte bilen jobbade på VAG och är därmed exakt rätt köpare för den här gamla före detta lyxbilen (lite som Alice Timander om man tänker efter... ) och har därmed tillgång till reservdelar och annat som kostar massor.


Nu kan vi därmed beta av en stor del av vårt sura billån och är snart helt skuldfria förutom vårt hus som banken äger största delen av. Vi äger väl kanske köket... eller båda toaletterna... men resten äger banken.


Bilen stog hos farfar och väntade på sin nya husse. Med alla barnen fastspända och med en fläskläpp på Erik som råkade hoppa ner i gruset och snubbla och slå hakan och läppen i Saaben precis när de skulle åka så vinkade jag av dem innan min Icamaxitripp.


Johan sov snällt och Erik var vaken hela tiden fick jag veta. Dessutom ville han inte gå när de väl skulle gå utan ville absolut vara kvar hos farfar vid niotiden på kvällen, men tyvärr, pappa bestämmer fortfarande.


Jag läste någonstans att ett barn i trotsåldern har 6 konflikter i timmen med sina föräldrar. Det stämmer rätt väl. Vi har sol eller åska hemma hos oss just nu. Man börjar bli så härdad att man skulle kunna fungera som svärd.


Äh - det är dags att gå och lägga sig. Imorgon skall vi till Hällefors. Lägger in en bild på en Audi R8 istället. Vi såg en sådan häromdagen. Ronnie har mumlat om 1,2 miljoner i flera dagar nu. Det har vi inte - tyvärr. Den enda Audi vi kan skaka fram just nu är en trampbil.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jaha då var det bara en trampbil kvar och tänk vad man kan njuta av konstiga saker, som att gå på ICA MAXI och det i Södertälje. Kram från svärmor

Malin D sa...

Ja verkligen :-)