måndag 27 augusti 2007

Åka och handla bröder

Ikväll var det dags att handla igen. Lite vardagssaker som mjölk och bröd. Efter en kort förhandling med maken så bestämdes att Erik kunde följa med mig till Ica så var Johan kvar hos Ronnie.

Vill du följa med mig och handla? Sade jag till Erik. Ja, sade han och i samma andetag: "Hej då pappa".

Medan vi satte på skorna så berättade jag vad vi skulle handla. Lite mjölk och bröd och kanske några fiskburkar. Blir det bra?

Nej, sade Erik.

Men vad tycker du att vi skall handla då? Sade jag.

Handla Douglas, sade Erik.

Det vore ju intressant om man kunde gå och köpa hans halvbror på riktigt när man behövde honom. Tyvärr så är han ju inte tillgänglig förrän på fredag så vi fick nöja oss med mat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja brödrakärleken är det inget fel på. Kram fr. Farmor