fredag 3 augusti 2007

Ännu en köksradio på ingång...

När vi flyttade till huset så fyndade vi en köksradio på Citygross. 299 spänn för en ministereo med separata högtalare och fjärrkontroll var ju rena fyndet tyckte vi. Det var det också - den fungerade fint - med ett litet undantag. Fjärrkontrollen hade ingen volymkontroll.

Det visade sig att det enda vi använde var volymkontrollen, dvs möjligheten att sänka radioskvalet när vi åt eller höja det när vi plockade undan efter våra små matmonster.

Vi bestämde oss för att placera ministereon i ett barnrum och skaffa en bättre till köket. Efter idogt letande hittade vi en på COOP - en jättefin platt vägghängd sak med små platta högtalare och en subwoofer (till min rarings förtjusning).

Den har fungerat som en klocka i exakt ett år men plötsligt så fungerade inte längre displayen. Det är ganska irriterande att inte veta om man har AM eller FM eller AUX eller CD igång förrän man väntat och letat efter karaktäristiska brus. Det är inte heller så lätt att söka efter rätt radiokanaler utan att man ser något på displayen.

I mina öron ringde nu svärfars gamla mantra. "Man skall handla på Coop, de har två års garanti på allt". Nämnde detta till maken som sade att det kvittot lär vi ju inte ha kvar.

Trots min halvslarviga framtoning så har jag platser för nästan allt, så efter att ha rotat en stund så hittade vi kvittot nästan vid platsen för kvitton.

Ringde till Coop för att höra hur vi skulle göra, lagade de eller bytte ut? De visade sig ha slutat med det här märket så vi skulle få något liknande "Men vi har tyvärr inga vägghängda apparater" sade den trevliga tjejen i telefon Efter diskussion med maken som bedrövad såg sin väggfunktion försvinna och beväpnad med min "jag kan få igenom allt jag vill" personlighet så stegade jag in på Coop - tillsammans med en lätt varnande Johan i babyskydd och bad att få pengarna tillbaka. Det gick bra, killen i kassan började t o m rekommendera apparater på andra ställen.

Nu har vi hittat en ny. En fin liten Teac som har exakt samma funktion som den gamla PLUS att den har en dockningsstation för Ipoden! Det blir som en ny liten familjemedlem. Hoppas jag :-). Skall ringa till posten idag och se om den har kommit.

Inga kommentarer: