måndag 13 augusti 2007

Pimp my ride


Min svägerska (som är ung och vacker) har lyckats bli kär i en bil. Lite hjälp har hon nog fått av oss. Hon har en aningens skamfilad gammal Seat som fyllt sitt syfte men har velat ha en ny bil ett tag.

Köp en 206 cc sade vi, då kommer du till din rätt :-).

Mm.. sade hon.

Plötsligt skulle hon köpa en, hon hade t o m hittat den.

Idag har vi provat den. Hon, hennes pappa, maken och jag har provat en liten raring som bara är några år gammal. Svart, glänsande och nästan ny.

Den kommer att kosta men se på mig, jag köpte en sportbil och träffade en man och fick två barn och hus och blev lycklig. Man skall inte underskatta värdet i rätt bil. Sportbilar fungerar bra för vipvärdet.

Maken och jag diskuterade bilen och svägerskan på vägen hem. Jag tror verkligen (men vi är jäviga) att rätt bil kan förhöja lyckokänslan i vardagen och att man - om man har råd - skall försöka hitta en bil som är rätt. Den behöver inte vara lyxigast, bara rätt och den här kändes precis som hand i handske för hans syster.
Vi håller tummarna nu.


1 kommentar:

Moran sa...

Ja, tänk vad en bil kan göra underverk. Finns det träffar för Peugotägare? Helt klart är hon salig och finansieringen verkar lösa sig. Kram