måndag 5 september 2011

Tåg...

Igår var vi bjudna på familjedag på Green Cargo. Det är intressant med familj. Jag har fått lite ny familj på senare år och därmed så öppnar sig nya möjligheter. Som att åka tåg med familjen t ex. Igår körde både Johan och Erik tåg en bit i ett riktigt eltåg utanför Tomteboda. Det var en stor händelse och det första Erik sade när jag hämtade honom idag.

Det var kul att köra tåg mamma.

Tack Micke för att vi fick komma. Vi kommer gärna nästa år igen.

På vägen hem så pratade jag om att jag skulle ringa pappa för att se när han kom hem.
- Menar du pappa Ronnie, sade Johan.
- Jo, sade jag, det är väl den enda pappa ni har.
Därefter insåg jag att när jag uttrycker pappa så vet han att jag kallar morfar för det så det kanske var en helt relevant fråga från hans sida.

- Ja, fortsatte Johan, jag har bara en pappa.
- Ja, sade jag.
- .. och bara en mamma, sade han.
- Jo, sade jag, man kan nog bara ha en pappa och en mamma. Sedan har man liksom extramammor och extrapappor.
- Egentligen är alla barn, sade han filosofiskt.
- Ja, sade jag, alla är ju barn till någon.
- Ni med, sade han, ni är barn fast ni är stora och har bil.
- Vad? Sade jag.
- Ni är också barn, sade Johan, fast ni är stora och har nyckel och bil och bilnyckel.
- Ja, sade jag. Det stämmer nog.

Inga kommentarer: