torsdag 8 september 2011

Flytta hemifrån

- Vilken tur att jag har dig min lilla gulleskrutt, sade jag till Johan när jag pussade honom godnatt igår kväll.
- Tur att jag inte är så gammal, sade Johan.
- Nej just det, sade jag (inte vad jag vet vad han fått det ifrån). Då är det många år kvar innan du skaffar tjej och vill ha ett eget hus.
- Nej, sade Johan. Det vill jag inte.
- Mamma, sade han sedan, när du blir gammal och ni skall flytta till ett annat hus, då flyttar jag med er.
- Visst, sade jag och funderade en kort stund på vad som verkligen skulle hända om det inträffade.
- Du kan bo hos oss hur länge du vill, sade jag sedan. Ingen ide att börja dra upp att om han blir 30 och fortfarande bor hemma kanske han måste kamma sig och skaffa ett jobb.
- Vart ska ni flytta då? Sade Johan.
- Inte vet jag, sade jag. Vi får väl se.
Sedan var det sovdags, för både Johan och kaninen som jag också måste pussa just nu.

1 kommentar:

Farmor sa...

Tänk om han blir flintis innan 30, då kan han ju inte kamma sig.