måndag 5 september 2011

Matlista

Vi skall handla strax och satt precis och skrev en inköpslista.
- Vad ska vi köpa då, sade jag och skrev sallad, tomater, purjolök och ägg på listan.
- Vi kanske skall köpa lite mat till vintern, sade Erik. Vi kan samla och spara till jul.
Både jag och Ronnie lystrade intresserat.
- Vad ska vi köpa då då? Sade jag och Ronnie.
- Lite lyxmat kanske, sade Erik.
- Men vad är lyxmat då? Sade vi.
- Lyxmat förståss, sade erik.
- Men vad är lyxmat för dig? Sade vi.
- Ja, sade han dröjande, korv och Billys.
- Julskinka tycker jag är lyxmat, sade Ronnie.
Erik såg tveksam ut.
- Risgrynsgröt kanske? Sade jag.
- Ja! Sade Erik.
Vi bestämde att han kunde få det både till frukost och till lunch på julafton.
- För då får man äta vad man vill, sade Erik.
- Nja, sade mamma och pappa.

1 kommentar:

Farmor sa...

Lyxmat: Inbakad oxfilé med potatisgratäng. Tur att han inte har kommit på det.