lördag 10 september 2011

Byta fönster

Idag gav vi oss på det. Att byta husets enda återstående tvåglasfönster. Inte utan bävan får jag säga. Fönstren landade hemma igår och bara att kånka dem runt huset var en utmaning men maken har sett ut som om vi nog ska klara det och han är så envis att jag kände att det kanske skulle gå.

Efter simskolan och en tidig lunch så satte vi igång. Jag såg på "så här gör du filmer" på Youtube. Det är fantastiskt vad man kan lära sig. Jag vet nu t ex vad dreva är. (Det är ett helt normalt vokabulär för Ronnie tydigen men inte för mig.) Jag vet också vad salning är. Något jag heller aldrig hade hört talas om förut.

Under tiden som jag utbildade mig så rev maken de gamla fönstren. Vi hade tur. Det var fint väder idag och hux flux så var de gamla borta och kvar gapade enorma hål i sovrumsväggen.



Vi gjorde paus och tog en fika och då ringde Kurre och frågade om vi behövde hjälp att lyfta. Ja tack, sade jag och några minuter senare hade vi svärfar här. Med tre hjärnor och en hel del lyft och funderande så var allt på plats och drevat efter ungefär fyra timmar.





Imorgon skall vi sala och sätta foder. Tack för hjälpen Kurre.




Inga kommentarer: