söndag 11 september 2011

Att viktväkta med sin (yngre) man

Jahaja, då har vi viktväktat i exakt fyra veckor. Det har gått bra. Jag har gått ner 4 kg och 1 hekto. Ronnie har gått ner 8,3 kg. Det är mer än 2 kilo i veckan. Jag känner knappt igen honom. Dessutom har tävlingsandan satt in så han är en moralens väktare just nu vilket är precis vad jag behöver.

Problemet är bara att han når sin målvikt inom fem veckor ungefär. Med den här takten alltså. Med min takt återstår då två månader eller så, förutom de fem veckorna till hans målvikt. Frågan är därmed vad som händer sedan. Kommer det att sluta med att Ronnie väger 50 kilo till jul? Eller kommer han att leda mig in i fördärvet när jag måste kämpa en lång stund till?

Den målbild vi har satt upp och den belöning som skall falla ut ställer som krav att vi båda har gått ner. Som det ser ut nu så kanske vi faktiskt lyckas. Det är ju rena miraklet. Håll tummarna.

Inga kommentarer: