lördag 1 november 2008

04:16

Vaknade jag av att Erik sprang ner till oss. Jag tog med honom upp, han var klarvaken. Gav honom välling för att han skulle somna om. Gick och lade mig igen. Somnade inte. Snurrade några varv och väntade på sömnen. Klockan fem hörde jag steg igen. Direkt efter det upprört tjut - Johans. Det innebar attt alla kom upp. Ronnie gick upp men jag hörde hur alla var vakna och kände hur trött Ronnie var. Försökte ligga kvar och låtsas som ingenting. Det gick inte. Jag är supertrött - verkligen supertrött. Har inte sovit längre än till fem på snart än vecka. Jag blir galen.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Stackare!
Vi får ta en "ombytta roller"-helg. Jag och Steven kommer ner till Nykvarn en lördag och sover över hos er med barnen. Ni tar våra nycklar och åker till stan. Gör något kul på kvällen, sover länge på söndagen, hittar på något söndagsnöje och kommer hem lagom till middagen.

Malin D sa...

Tack, det låter ljuvligt. Vi tar gärna emot ett sådant erbjudande. Det är inte Erik som väckt mig alla dagar den här veckan. Stress och vintertid i olyckad kombination tror jag. Du själv då?

Katarina sa...

Natten till fredag sov jag i princip ingenting, men det var ju av en specifik anledning, så inatt sov jag desto bättre.

Vintertiden fungerar bra för mig; min kropp tror att klockan redan är 7 och tycker det är ok att stiga upp redan klockan 6.

Det är värre med vädret och mörkret och jobbmotivationen. Jag gillar inte mulet och regn; när man måste ha lampan tänd hela dagen. Men idag är det ledigt och vackert väder. Inifrån iallafall. Ute är det visst kallt (säger Steven som faktiskt varit ute).