tisdag 4 november 2008

Snart är det jul!!!


Jag är en jul-addict. Jag gillar verkligen grejen. Längtar till första advent då man kan börja plocka fram lite julsaker. Det är inte nödvändigtvis julafton utan mer att man ställer ut tomtar och julgran och gör mysigt hemma.

Har en speciell dragning till de små jullandskap som säljs nuförtiden. Skulle vilja ha ett sådant där med lite ljus och kanske ett tåg som åker omkring eller några som åker skridskor på en liten spegelsjö.

Tror att det är min mosters jullandskap som lurar i minnet. Min moster Britta gjorde ett omsorgsfullt landskap av bomulssnö och speglar och ställde ut en kyrka och massa små tomtar och lucior och annat. Det var väldigt spännande när man var barn. Jag har försökt efterkonstruera men barnen är nog för små fortfarande och vi har inte haft något bra läge men nu är det snart dags.

Exempel:

Inga kommentarer: