måndag 24 november 2008

Frisyr

Jag gick igenom gallerian idag och passerade en kvinna. Av någon anledning så noterade jag hennes hår. Hon hade en frisyr som var väldigt vanlig när jag var i 20-års åldern. Det var blont, rakt i ungefär 10 cm och därefter en tydlig permanent. Den typen av rakt hår en bit och därefter rejält krus var länge sedan jag såg. Ändå kändes det helt normalt. Läste att permanenterna är på väg tillbaka. Å andra sidan var det ett år sedan hon permanentade sig.

Nåja, egentligen inget viktigt. Bara intressant hur normen ändrar sig. Ronnie och jag såg en film på tv häromdagen. Huvudpersonen hade ett par enorma midjehöga jeans och var helt normalrund. Dessutom hade hon knappt märkbara bröst. Just nu är det modernt att se ut som barbie. Rejäla gärna fejkade bröst och i princip anorektisk figur. Det är höjden av skönhet det.

Jag börjar nog bli gammal. Sitter i soffan och gnäller. Det är kul.

Inga kommentarer: