lördag 1 november 2008

Insikter

Erik och Johan satt på golvet och lekte med varsin racerbil idag. Erik pratar hela tiden. Han illustrerar leken genom att prata. Jag lyssnar med ena örat. Hör följande:
- Jag måste byta olja.
Erik pratar med sin racerbil. Jag undrar om jag hört rätt. För att bekräfta så säger han det igen:
- Jag måste byta olja.

Jag gick ut i köket och berättade det för Ronnie. Jag tror inte att jag ens funderade över oljenivån i en bil förrän jag fyllt 20 och fick min egen första. Vet knappt om jag gjorde det då heller. Det är intressant vad man lär sig här i livet.

Jag lade mig och sov när vi lagt barnen över lunchen idag. Två hela timmar sov jag och barnen sov tre. Det var härligt. Min VÄLDIGT DUKTIGA make bytte däck på min bil under tiden OCH fixade lite med hallprylarna. Han är bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...jag tänkte inte ens på att byta/kolla olja förrns min motor brakade. Då var jag väl 27.
Undra vart min kära gudson fått det ifrån?!

Anonym sa...

Tur att han lär snabbare sig snabbare än faster, det blir dyrt annars.
Sen kan man ju fundera på om det är genetiskt eller om han är hjärntvättad.