torsdag 13 november 2008

Det stora småbarnstestet

Jahaja, efter några dagar i total dimma så skall jag försöka sammanfatta läget:

Johan har varit febrig i fyra dagar och kräkts i två. Vi var på akuten halva dagen idag (efter rekommendation av vårdguiden). Han är OK säger de (de testade blodsocker, urin och snabbsänka samt tittade i öron och hals och tog temp - de gjorde onekligen ett grundligt jobb). Johan såg glad och pigg ut för första gången på en vecka. Man känner sig som en idiot när man kommer till akuten med ett barn som verkar rätt OK. Kom hem igen. Han hade 39,6 men har TACK OCH LOV klarat sig från kräkningar efter den som kom imorse.

Nu sover alla barn. Johan verkar feberfri. Hoppas verkligen att han äter imorgon.

Jag är tröttare än tröttast. Ronnie är nog också det men han fördelar sin energi jämnare än vad jag gör.

Det här är vad jag skulle vilja hinna/kunna just nu:
- Klippa håret
- Se på hela pride and prejudice ifred
- Sova en hel natt
- Gå på Akademibokhandeln och välja ut minst två engelska talböcker i lugn och ro
- Äta en massa Hägen Dasz och ändå gå ner i vikt
- Gå i mjukisbyxor i två veckor - även när jag har kurs på jobbet
- Ha någon som städar hemma - varannan dag
- Ha tid att klippa träden i trädgården
- Putta tiden en månad framåt och vara nära julen och vara hemma med en frisk och glad familj och julpynta och dricka glögg och äta lussebullar.
- få rygg- och nackmassage av Ronnie - samtidigt som jag tittar på en Malinfilm.

Sådärja - nu känns det faktiskt bättre. Bara av att önska sig lite.

Inga kommentarer: