onsdag 26 november 2008

Douglas önskelista - med vuxenkommentarer (gäller främst Ylva som frågat efter den)

Några som läser den här bloggen har frågat efter önskelistor från barnen. Idag har Douglas komponerat sin, helt på egen hand. Ni övriga får se den som en inblick i en åttaårings hjärna:

- Wall-e som kan prata
MD: Wall-e är en robot, jag antar att Douglas uppskattar alla slags Wall-e saker eftersom han längtansfullt stannar vid dem så fort vi går förbi en leksakshög i någon affär.

- Lego
MD: Tror att Douglas ser framför sig en byggsats. Får vi önska oss något så är det vanligt lego och kanske plattor att bygga på. Helst INTE bionicle eller något annat med extremt små minibitar i.

- Transformers
MD: Finns i många olika former. Allt går nog bra.

- Monopol
MD: Intressant önskning. Kanske inte optimal just nu eftersom risken är stor att bitarna flyger all världens väg när någon av de små marodörerna får tag i det.

- Strumpor
MD: Vet inte exakt vad han önskar sig. Gissar att ett tufft mönster är bra.

- Tröjor
MD: Frågade vad han ville ha. Tröjor med tuffa mönster är bra Douglas har fått för sig att han gillar svart men allt som kan framstå som häftigt är populärt.

- Radiostyrt flygplan

- En skiva till CD-spelaren
MD: Douglas hade skrivit Radio först. Men du har ju en sån, sade jag, som du fick av farmor. Just det, sade Douglas då får jag sudda det. En skiva till radio får jag önska mig. Något särskilt? Sade jag. Musik eller bok? Musik, sade Douglas. Direkt.

- Böcker
MD: Mycket går nog bra, Douglas läser innan han somnar nu. Lasse-Maja är populära. Kyrkomysteriet och Fotbollsmysteriet vet jag att vi inte har. Det finns kul pysselböcker också i den här serien som är roliga och till ett bra pris.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket Douglas. Nu ska faster ut och köpa saker som tomten kan komma med.