torsdag 2 oktober 2008

Stegräkning...

Jag har på ett mystiskt sätt gått med på att vara med i en Stegräkningstävling på jobbet. Idag har jag fått flera mail från förvånade kollegor. Ungefär så här låter dessa meddelanden:
"Jag hörde att du var med i stegräkningstävlingen?".

Det är lite intressant. Jag är onekligen INTE känd för att vara sportig. De verkar väldigt förvånande. Jag har ansträngt mig idag. Ställde bilen LITE längre bort. He he heeeeeeeeeee.
Lyckades i alla fall kravla fram i princip 10 000 steg. Jag är jätteduktig. Tog inte hissen en enda gång och gick t o m omvängar. Att dansa med Johan och Erik var också ganska effektivt.

Det är dock VÄLDIGT långt kvar till de 16 000 steg som vår extremt tävlingsinriktade grupp har satt upp som mål. Hujedamej. Får köpa nya skor.

1 kommentar:

Johan sa...

Jag tycker det där med steg är ett konstigt mått egentligen. Ju snabbare man går, desto längre och därmed färre steg går man.

Idag har jag varit ute och promenerat med vagn i snabbt tempo i två timmar, samt haft stegräknaren på mig här hemma. Det ger knappt 15000 steg.

Men vår chef som bara går runt på kontoret får ihop 16 000 steg. Snacka om orättvist... :)

Men man får väl ta igen det i kondition och midjemått istället. Men just steg är ett konstigt mått på en friskvårdstävling tycker jag.

Men det hindrar ju inte en tävlingsinriktad typ som mig att vara med.