måndag 6 oktober 2008

Månen

Vi håller på med hallen nu. Vi har köpt nytt golv, nya tapeter och nya krokar. Ronnie rev bort bröstpanelen i nedre hallen idag så det ser förfärligt ut. Dessutom kommer en kille och byter elementen imorgon så vi kan inte göra så mycket än. I vilket fall som helst så beställde vi tapeter idag. En sort till entrehallen och en till den som ligger lite högre.

Jag skulle kunna berätta hur de ser ut men jag vågar inte riktigt. Vi kör på överraskningsmomentet och håller tummarna.

På vägen hem så lös månen med en osannolik styrka. En stor gul måne som såg ut som en krok och nästan gav ett trolskt intryck.

- Ser du månen? Sade jag till Erik
- Var då? Sade Erik trött, han sov nästan.
- Där, sade jag exalterat. Titta rakt fram. Den där stora gula.
Erik var tyst en lång stund. Det är ungefär 10 sekunder. Det är långt i ett samtal. Därefter sade han i dyster ton:
- Men varför har den inga ögon?

Det var en intressant tanke. Erik har bara sett på månen på TV. Där har den alltid ögon och pratar och är väldigt sällskaplig. Den här månen var ju inte fullt så intresserad. Nåväl, det var en stor stund för mig i alla fall.

Inga kommentarer: