lördag 11 oktober 2008

Manlig och kvinligt


Min fru tittade till på några korgar och krokar på Hemtex för ett par dagar sedan och konstaterade att det nog var mest tjejer som handlade där.

-Eee ja? svarade jag lite förvånat. (Vi var ju ändå inne på Hemtex!)

-Ja, korgarna och krokarna köper nog nästan bara tjejer. Killar köper inte korgar med sugkoppar, killar köper korgar som man sätter fast ordentligt.


Ja så är det nog jag skulle inte köpa en krok med sugkopp och tro att min morgonrock skulle stanna kvar uppe.

En krok skruvar man fast (möjligen att PL400 kan funka).


Nu på kvällen badar hustrun med Johan. Johan leker för fullt med en gammal schampoflaska och börjar klättra över Malin för att lägga den i en korg som sitter på väggen bakom henne.

- Ta det lugnt nu, säger Malin till Johan, tänk på att den korgen kommer från mitt förra liv och har sugkoppar.


Hon kanske har en poäng med Hemtex krokarna.



3 kommentarer:

Katarina sa...

Den här bloggen är ju inte bara läsbar; massor med kommatecken och punkter och luft, den är läsvärd också! ;-)

Jag tycker det finns en poäng med saker som fästes med sugkoppar; de är lätta att flytta och lämnar inga hål efter sig.

Men det är klart, det är ganska läskigt att vakna mitt i natten av konstiga ljud från badrummet. Nästa morgon visar det sig nästan alltid att det är den sugkoppsfästa ljusstaken som trillat ner.

De sugkoppsfästa badrumsdetaljerna är från mitt förra liv, men mitt nya liv vill inte heller borra i kakel...

Johan sa...

Haha. Håller med er.

"Vi" har ett par sugkoppskrokar i köket där det hänger (i teorin iaf) förkläden. Men nu räcker det typ att Meja tittar på förklädena så åker krokarna med allt upphängt ned på golvet.

Katarina: I mitt liv så undviker man både sugkoppar och kakelborrning. Man ställer helt enkelt saker på badkarskanten. Är det inte därför badkar har kanter?

// Johan

Katarina sa...

Johan: Aha! Jag trodde det var för att hålla vattnet på plats. ;-)