onsdag 5 september 2007

Mjölkstockning

Jag har fått mjölkstockning. Fy tusan. Aj AAAAAJJJJJJJJJJJ. Det är nästan över nu men fortfarande får jag hålla andan när jag ammar på den ena sidan och hitta något att gripa tag i och försöka klämma sönder (typ en stolskarm eller Ronnies arm) så att jag inte hugger tag i Johan för hårt.

Dessutom hade jag gallbesvär förra helgen. Det är SYND om mig. Usch. Till råga på allt så gallskrek Johan hela kvällen igår. Till slut fick jag nog och satte honom i bilen och lämnade Ronnie och resten av regementet hemma.

Johan somnade som en stock och jag kom hem med en hårfön. En jättefin. Jag har inte köpt en hårfön sedan 1998 så jag lyckades motivera mig själv med det.

Igår började Idol igen. Jag har längtat efter att det skall börja igen och man blev inte besviken. Förutom möjligen att Johan skrek så högt att det var lite svårt att höra hur de sjöng egentligen. Har inte tonen blivit lite råare i år eller har man bara glömt hur hemskt det är?

Min man behöver klippa sig. Vi håller på och mobiliserar oss till att fixa en klipptid och komma iväg. Under tiden ser han ut som killen i "My name is Earl" men snyggare. Det är inte så tokigt faktiskt tycker jag.

Erik behöver också klippa sig, det är kanske en lite större utmaning. Har försökt att klippa honom nu i två omgångar men det är svårt att klippa en snurrande tvååring utan att skada honom och nu vet han vad jag ska göra och säger "inte klippa, inte klippa" och vänder sig bort och då vågar man ju inte ha någon sax i närheten. Vårt försök hos en frisör för ett halvår sedan var totalt misslyckat. Alla grät typ. Dags att försöka igen så småningom men han behöver bli lite mer avtrubbad/bortdomnad/drogad innan det går.

Eller så får han se ut som en tjej. Är lite osäker på hur Gun skall ta det bara. Tror att hon skulle föredra en vanlig killfrisyr framför den Prins Valiantfrisyr som Erik odlar just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår vad du går igenom, men en "tjejfrisyr" är ett modifiering som man ska prata om, långt hår betyder inte bara tjej. Lycka till!

Anonym sa...

Vi kan göra "pippitofsar" så får vi den tjej som alla vill ha. Behöver ej vänta på faster. Skämt åsido han är ju våran gulliga kille iallafall. Kram från farmor