fredag 7 september 2007

Idol

Med största förtjusning, kanske på gränsen till besatthet, så ser jag på Idol. Har väntat på den här säsongen och är inte besviken. Förresten så är jag nog inte besatt, jag läste ju för Douglas igår kväll och missade därmed 10 minuter men nästan besatt är jag i alla fall.

Nåja - till saken - i morse lyssnade jag på Rix morgonzoo varpå Roger diskuterade Peter Swartlings utfall mot den där tjejen som kidnappades av sina välmenande arbetskamrater för att det tyckte att hon passade i idol. För er som såg det så var det hon i receptionen han pratade om. Domarna tyckte att hon skulle fortsätta sjunga på firmafester och Peter Swartling avslutade med att säga att hon var menlös.

Här var själva poängen för Roger. Varför säga till någon att hon är menlös? Kände mig aningens illa till mods igår själv men tänkte inte på det ordentligt förrän jag lyssnat på radion i morse.

Jag kan på sätt och vis köpa elakheterna för underhållningens skull. I synnerhet mot de som valt att gå dit själva och sedan tidigare vet spelets regler. Men de som kidnappas av arbetskamraterna? Kanske finns det ett skäl till att de valt att inte gå dit själva? Hur påverkad blir man egentligen av att bli kallad menlös i nationell TV? Inte skulle jag tycka att det var kul. Detta från en som är född på menlösa barns dag? Hur många gånger under en uppväxt har man inte fått höra det? De har gjort om den dagen nu. Den heter VÄRNLÖSA barns dag. Tror ni någon märkt det? Nej, är svaret på den frågan, inte i min generation i alla fall.

Skämdes lite över att jag knappt reagerat på det igår. Får skylla på extrem trötthet eller något. Idag tycker jag lite synd om henne och hon sjöng faktiskt inte så tokigt.

Om de börjar med medelåldersidol så skall jag ställa upp :-)

Inga kommentarer: