söndag 23 september 2007

Städproblem



Efter att ha tvingat i mig grisflingorna genom en massa smaksatt youghurt så fick vi lite problem. Johan vaknade i princip varje timme i förrgår natt och fes eller sparkade vilt eller åt desperat genom att ta tag i sitt mathandtag och dra utåt allt vad han kunde. Efter en hel natts matande och en bebis som bajsat 4 gånger så var jag ett vrak. Lade genast av med laktosdieten och fick bara inte i mig mina flakes ändå.




Natten efter så hoppades vi att det skulle vara bättre. Det var det - med Johan. Tyvärr drabbades Erik av en "hälsa på mamma och pappa massor av gånger och bli jättearg när han blev tillbakalyft" attack och därmed blev det knappt någon sömn den natten heller.




Tyvärr vaknade jag med värsta mjölkstockningen och kände mig därmed tvungen att köpa laktosfri youghurt idag. När jag precis åkt hemifrån (med Johan, Erik och pappa var kvar hemma) så ringer Ronnie och säger att jag kan köpa en ny dammsugare också.




Eh, säger jag.




Tydligen har vår gamla rätt välfungerande trotjänare plötsligt börjat ryka och gett ifrån sig värsta rökmolnet och luktade gammal uppeldad miniräknare enligt maken.




Läskigt faktiskt. Åkte till Coop och och kollade läget och ringde Ronnie för att berätta vilka varianter som fanns. Tyvärr insåg jag när jag pratat en stund att mitt batteri tagit slut och så här viktiga inköp gör jag inte utan makens OK.




Vi har nu kollat prisjakt och pricerunner och läst lite tester på dammsugare och insett att det finns en jäkla massa varianter i ännu fler prislägen. Det blev alltså ingen alls idag utan kanske imorgon.




Till matprotokollet kan skrivas att vår inte så matätande son har ätit fyra hela pizzabitar och jag ätit min och Ronnie ätit delar av min och större delar av Eriks. Vi är alltså alla nöjda :-).

Inga kommentarer: