tisdag 9 december 2008

Massage


Vi var på Mediamarkt häromdagen varpå jag snubblade över ett fyndbord. De hade en fotmassageapparat där.

Jag har en särskild fablesse för fotmassage. Vill man få mig medgörlig så är fotmassage ett bra trick. Ronnie vet det men han kommer inte på det så ofta. Brukade bada till det började klia i tårna förr i världen. Då kändes det som om blodcirkulationen kom igång ordentligt. Nu har jag inte tid med det. Badar accompanjerad av minst ett barn som alltid skall bada samtidigt och är upprört över att det inte får och en katt som kliver omkring på badkarskanten. Det är inte avstressande.

Fotmassageapparaten kostade 399 kronor på fynd. Jag tittade längtansfullt på den. Douglas och Erik var med. Ronnie var på annan plats inne på Mediamarkt med Johan. Kunde inte hålla mig så jag släpade iväg med den till ett eluttag och provade om den fungerade. Blev tvungen att ta av mig skorna och prova också. Den fungerade fint. Erik och Douglas tog också av sig skorna. De fick ta på sig dem igen.

Ronnie kom förbi. Han insåg läget. God Jul älskling, sade han. Så vi gick och handlade den. Det var ju en reavara så jag fick prata med en personal om att få ett särskilt kvitto och det visade sig att den lilla raringen hade kostat dryga 800 i original. Gick med kvittot till kassan för att betala (eller följesedeln eller vad det nu var.) När vi håller på att betala så inser jag att det står något konstigt på kvittot. Det står Medisana foot and back massager. Jag tittar på apparaten. Det är två tydliga fotspår i den. Den ser inte det minsta ut som en ryggmassageapparat utan snarast som ett fotbad utan bad. Jag frågar tjejen i kassan.

Hon vet givetvis ingenting. Ser rädd ut. Under tiden samlas glada julköpare i kö bakom oss. Ronnie börjar se rejält besvärad ut. Jag försöker få tjejen att säga att det är OK att byta den här om det skulle vara något fel och kommer någon att ifrågasätta att det är rätt produkt om det står så här på kvittot?

Hon börjar ringa till avdelningen. Ingen svarar. Kön blir längre. Maken ser mer och mer less ut. Barnen börjar sätta sig på golvet vid kassan. T o m jag som sällan låter mig pressas av den här typen av situationer vill ge upp. Jag försöker få tjejen att lägga på men hon förstår inte så till slut betalar vi och går och låtsas som om det absolut kommer att fungera.

Kommer hem och kan inte släppa tanken. Söker på Medisana foot and back massager och får upp exakt den produkt jag köpt. Titta själva. Ser det här ut som en ryggmassage? Man lär få fotmärken om man använder den för ryggen :-).

Fötterna är glada och lyckliga i alla fall och det var ju huvudsaken.

1 kommentar:

Katarina sa...

Jo, det är en Thailändsk ryggmassage... du vet en sån där när de hoppar upp och trampar omkring på ryggen.