lördag 6 december 2008

Julklappar

Vi är nästan klara med barnens julklappar nu. Därmed har planeringen gått över till släkten.

- Vi måste köpa något mer till Ylva, sade jag till Ronnie när vi satt vid frukostbordet igår.
- Mmm, sade han.
- Vad kan hon önska sig? Sade jag. Vi kanske kan köpa en xxx som vi köper till Lillemor?
- Ja, sade Ronnie, i ganska, men inte helt, övertygad ton.

Jag vände mig till Erik.

- Erik, vad tror du att Ylva önskar sig?

Erik var tyst en liten stund. Sedan sade han:

- En dödskalle!
- En dödskalle? Sade jag, något förvånad. Vilken slags dödskalle? En mössa med dödskalle på eller vad?

Erik tittade irriterat på mig.

- En helt vanlig dödskalle.

Om du inte uttryckligen bekräftar Eriks val här Ylva så kommer jag att ignorera det här förslaget även om det var intressant :-).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...han är ju för rolig. Han tycker nog att jag som är så cool borde ha en!! Men det är väl inget som står på min önskelista direkt. Vad vill småttingarna ha av faster tro då?
Kram på er

Malin D sa...

Hej! Kanske något av detta?

Johan
Kläder storlek 86/92
Duplolego
Elektriska barnverktyg, som en skruvdragare t ex
Nya badleksaker

Erik
Allt inom Rorri Racerbil
Kläder storlek 104
Mamma mu böcker (utom rutschkanan)
Gitarr
Ganska liten ryggsäck
Bra matlåda
Vsmilespel Cars eller Toy Story eller Wall-e
V-smile color palette

Anonym sa...

Undrar vad XXX är för något. I min värld kan det vara 30, men av vad?