tisdag 9 december 2008

Göteborg



Idag har jag varit i Göteborg. Lämnade Södertälje syd 06:23 och beräknas anlända Södertälje 21:15 ikväll igen. Har åkt tåg. Det var och är otroligt bekvämt. Trodde att jag skulle flyga ner men har insett att tåget har stora fördelar. I synnerhet med tanke på att vi har 10 mil till Arlanda. Resan är 2 timmar och 55 minuter.

Längtar hem till familjen. Att sitta på tåg är på sätt och vis tvångsavkoppling. Tvångsavkoppling kan i sin tur vara stressande. Ringde Ronnie. Hörde Johan joddla i bakgrunden hela tiden. Då längtar man som bara den. Får sitta här och läsa veckopress istället.

Johan lekte tittut häromdagen. Tog kort när han rev av sig den handduk som var maskeringen. Ser han inte lite ut som Roslins "Damen med slöjan"? Eller är jag jävig. Läser jag in gustaviansk konst i mina barn? Kanske. Döm själva.



(Äh nu har jag kämpat med det här usla bloggverktyget i flera minuter (känns som en evighet och jag får inte till de här korten så jag blir galen - nu får Johan visas två gånger om det nu är det han gör i även andras cyberrymd.))

1 kommentar:

Malin D sa...

Jag kommenterar mig själv här, lite narcissistiskt kanske. Kämpade i en halv evighet med bloggverktyget som låtsades som om jag lagt in en bild på Johan flera gånger. Gick t o m in i koden och tittade (och jag är ingen kodare) allt såg rätt ut. Inte förrän jag surt lade till kommentaren så blev det rätt så nu vågar jag inte ta bort kommentaren då kanske allt blir förstört. (Jag låter som en helt vanlig datoranävändare inser jag - så kul.)