tisdag 16 december 2008

Badkatt


Vår katt har börjat bada. Han tog sitt första dopp för ett par dagar sedan, i söndags badade han hela två gånger, en gång själv ch en gång när barnen skulle bada.

Idag började vi spola upp vatten till ett barnbad och gissa vem som hoppade i helt på egen hand - nämligen Morris.

Han, maken och barnen har därmed badat samtidigt idag. Han påminner mycket om en hund den här katten. Lite av det bästa av två världar. Förutom när han ruskar sig torr som en hund.

Erik bad mig hjälpa honom att ta av sig tröjan när han skulle bada. Det går inte, sade han, min krafter räcker inte. Det lät lite intressant. Jag tror att Eriks hjälptar pratar om superkrafter. Det är mycket muskler och krafter just nu.

- Jaså du, sade jag gäckande, är superkrafterna slut?

Eriks stolthet satte in direkt.

- Jo det gör de visst, sade ha. Jag har många krafter. Känns själv. Därefter försökte han sig på en armspänning. Jag kände lydigt. Det kändes ungefär som att klämma på en tvättmedelsrefill - dvs ganska mjukt.

- Oj, sade jag, det var inte dåligt.

Alla blev nöjda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen! Katter ska inte tycka om att bada. Väl?

Nu måste jag få tummen ur och komma ner och inspektera djuret. Jag är bara så otroligt trött nuförtiden.

Anonym sa...

Är ni säkra på att det är en katt?
Det kanske är en delfin.
Kram