tisdag 3 februari 2009

On and on

Johan kan vara lite morgongrinig. Har han inte vaknat på rätt sida så kan han vara gnällig en stund. Oftast löser det sig men en gång på 20 så är han i gnälläge när vi åker till dagis.

- Sluta gråta Johan, säger Erik irriterat från baksätet
- Äääähhhhhh, säger Johan, nästan stolt över sin uthållighet

Det är då jag tar fram mitt hemliga vapen. Agnes! Både Erik och Johan går in i discoläge när Agnes låt On and on går igång.

I bilen - på väg till dagis - så drar jag igång "On and on" vilket vänder Johans humör på en sekund och båda börjar sittdansa i baksätet.

Dessutom skriksjunger vi glatt hela de 3 minutrarna till dagis och därefter har vi alla vaknat till och är redo för en ny dag.

Tack Agnes :-)

1 kommentar:

Katarina sa...

Jag tror att Johan är supermusikalisk. Jag tycker vi inleder operation Idol 2025 redan nu; danslektioner, engelskakurser och sångpedagoger. Kanske att han måste lära sig att spela några instrument. Och fysisk träning; idoler måste vara i fin form - kunna visa sexpacket...

Så blir han den nya superidolen och världskändis och kan försörja inte bara sina gamla föräldrar utan sin gudmor med. Låter som en utmärkt plan tycker jag, vad tycker ni? ;-)

PS
Erik kommer att bli superidrottsstjärna av något slag. Ni har verkligen er framtid tryggad.