söndag 22 februari 2009

Fika


Erik och jag hoppade ur bilen för att gå till apoteket igår. Ronnie var på väg att tvätta den. Idag har det snöat slask. Det är Murphys lag det. (Stavas det så?)

Oavsett vilket så smet Erik och jag in på ett Cafe i Kringlans köpcentrum i Södertälje och drack kaffe och äppeljuice och åt bullar. Erik satt som en liten sol och pratade och tittade ut på gågatan. Det var jättemysigt. Han kändes plötsligt så stor.

Jag har fikat med min stora kille helt utan att behöva gå på toa mitt i, utan att välta något och haft ett trevligt samtal samtidigt som inte huvudsakligen gått ut på att säga "nej" eller "sitt ordentligt" hela tiden.

Härligt faktiskt.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Ah, vad härligt det låter - tänk när jag kan få ha det så med Steven. ;-)

Malin D sa...

Ha ha, du är för rolig :-).