lördag 7 februari 2009

Mantel

När dagens första bidrag i melodifestivalen gjorde sin entre så kom en kvinna in i svart läder och lack och hade någon form av pälssvans på sig. Lite påfågelfjäderlikt kan man säga men rejält svart.

Erik tittade storögt och sade:

- Han är en hjälte mamma, (Erik säger han om både tjejer och killar.)

Han var tyst en stund och tittade på kläderna och sade sedan.

- Hon har en Malte där bak.

Vi var tysta en stund och ägnade oss frenetiskt åt översättning. Ronnie fattade först.

- Det heter inte Malte, det heter Mantel Erik, sade Ronnie i förklarande vänlig ton.

Jag kunde inte hålla mig. Matade Johan men började skratta så att jag kände hur min lilla plutt guppade med nappflaskan. Fick en flashback från när jag var liten och satt i pappas knä och pappa skrattade åt något på TV. Försökte hålla mig för att inte Johan skulle vakna till igen.

Jag tror inte att Nina (tror jag att hon hette) har en aning om att hennes läder-look kan framstå som en superhjältedress med en helt egen Malte.

Inga kommentarer: