fredag 6 februari 2009

Älsklingsunge

Erik och jag stannade till på Ica Maxi på vägen hem (Ronnie och Johan åkte annan bil) och köpte lite smågodis eftersom farfar skulle komma förbi och vi inte hade något att bjuda på.

När vi strosat, släpat och hängt och slängt oss igenom hela affären och jag just satt Erik i bilen igen så såg han så himla gullig ut att jag var tvungen att pussa lite på honom.

Erik såg nöjd ut och sade:

- Mamma, du är min äsklingsunge!

Jag var tvungen att fråga vad han sade och när han upprepat det så insåg jag att mina egna ord kom tillbaka. Det var mysigt. Alla barn heter älsklingsunge vid lite olika tillfällen.

- Är du min pappa då? Sade jag roat till Erik.
- Neeeeejjjj, sade han med en treårings självklarhet. Vad du är tokig mamma.

Ja ja, jag kände mig emotionellt uppvärmd på vägen hem. Erik fick en tablettask. Alla var nöjda.

Inga kommentarer: