tisdag 4 oktober 2011

Pedagogikträning

Idag har jag hållit en pedagogikkurs. Det är verkligen en rolig kurs att hålla men jag känner ett enormt behov av att förbereda mig massor inför varje sådant tillfälle. På något sätt är det hela yrkesstoltheten som skall presenteras snyggt och säljande och trevligt.

Därmed har jag jobbat med detta i flera dagar, på kvällarna också. Ronnie har varit underbar. Jag har varit okontaktbar.

Jag försöker gosa med både man och barn för att kompensera lite och alla är nog OK men imorse så utspelade sig följande dialog.

Kl 07:01
- Hejdå ungar, nu åker jag.
- Hejdå mamma, sade Erik
- Vi ses ikväll, sade jag
- Eller kanske imorgon bitti, sae Erik

Jag funderade på det där en stund. Måste läsa ordentligt för dem ikväll och vara en NÄRVARANDE mamma.

Inga kommentarer: