måndag 31 oktober 2011

Liten sjukling

Johan blev hemskickad från dagis i fredags med feber. Farmor räddade oss igen. Han kändes feberfri i lördags men inte helt hundra igår.

När ungarna blir sjuka känner jag mig som en fågelmamma. Jag drabbas av en intensiv drift som säger att jag måste mata dem och hälla i dem dricka. Det var inte lätt igår. Johan sade att han var törstig men drack knappt något. Han åt knappt heller.

När man inte äter och dricker och dessutom är lite sjuk så blir man grinig. Det var Johan. Grinig, klängig och vägrade äta.

Vi provade med MC Donalds. Erik åt som aldrig förr men Johan åt en halv kycklingbit. Inget annat. Milkshaken gick däremot ner i rasande fart.

Idag gick han upp och såg solig ut som vanligt. Ingen feber.

- Mamma jag är jättetörstig sade han och drack ett glas vatten och två glas äppeljuice.

Min målbild för idag är att få i honom mat. Mackan gick det sådär med. Alltså mat som Johan gillar. Pannkaka kanske och clementiner.

Inga kommentarer: