tisdag 25 oktober 2011

Fusk!!!

Vi har nu varit duktiga och viktväktat i lite mer än två månader. Vi har fuskat några gånger men inte så mycket. I helgen hade vi besök av kompisar och skulle fika med dem och när ungarna fått bestämma så inhandlades prinsesstårta och lite småkakor på Ica Maxi.

Det som är bra med viktväktarna är att man kan ta lite - förhoppningsvis bli nöjd och därmed ändå fått smaka på lite av det goda. Inte nog med att det var inbjudet till fika. Det var också lördag.

Jag tog en bit prinsesstårta. Den var nästan löjligt god. Jag är ingen direkt tårtmänniska men det var som att äta manna från himlen.

När våra gäster åkt hem så stod halva tårtan kvar och tronade på bordet. Den ropade på mig:

- MAAAAAALIN - ÄT MIG - JAG VET ATT DU VILL - formligen skrek den.

Jag höll mig, stoppade in den i kylen men sedan kom Lillemor och lämnade de beställda hårrullarna från England och då passade vi på att tvinga ner henne vid köksbordet och erbjuda middag. Här kom nu ursäkten.

Efter maten kom den fram - tårtan alltså - så jag tog en till viktväktarbit - dvs en nästan transparent smal liten sak. Nu blev det värre. När Lillemor gått så gick jag in till Ronnie och sade:

- Ronnie, jag kommer att fuska nu. Jag VILL äta mer av den där prinsesstårtan.

Ronnie tittade på mig en stund och sade:

- Har vi något godis?

Jag pekade ut godiset. Sedan fuskade vi. Det var toppen. Verkligen toppen. Men nu är det tillbaka i fållan som gäller. Jag tror aldrig att jag ätit tre bitar prinsesstårta på samma dag någonsin tidigare och i retrospekt var det kanske inte lika gott men ändå. En försenad vecka men vad tusan. Det var det värt.

Inga kommentarer: