lördag 12 februari 2011

Middagsdiskussion

Igår kväll så hade jag tre små pojkar som middagssällskap. Ronnie hade inte kommit hem ännu så jag stilade genom att göra pommes och friterade kycklingbitar. Det fungerade ganska bra, i synnerhet Douglas var nöjd.

Vi pratade om allt möjligt och plötsligt frågar Douglas:
- Malin, tror du att det finns annat liv i universum?
- Eh, sade jag.
- Tror du att det finns liv på andra planeter?
Han såg helt allvarlig ut, och tittade på mig som att jag skulle veta så jag tänkte efter.
- Ja, sade jag, det tror jag.
- Jaha, sade Douglas och såg lite nervös ut.
- Ja, sade jag, det är för osannolikt att det bara skulle vara vi som lever i hela universum, det är ju rätt stort.
- Ja, sade Douglas, det tar ju aldrig slut.
- Nej, höll jag med. (De andra var lite andäktigt tysta för en gångs skull.)
- Men undrar vad det blir när det tar slut, sade Douglas.
- Ja, sade jag, en vägg kanske.
Sedan övergick vi till andra saker.

Inga kommentarer: