söndag 20 februari 2011

Kärlek löser alla problem

- Jag älskar dig mamma, säger Erik 10 gånger om dagen nuförtiden. Därefter säger han snabbt:
- Jag älskar dig med Johan och dig med pappa.
Namnordningen kan skifta baserat på vem han pratar med just nu.
Ofta kommer dessa kärleksuttalanden direkt efter att man bett honom sätta på sig skorna, gå på toaletten, sluta hoppa upp och ner i affären eller något annat som uttalats i lätt spänd/irriterad ton.
Johan brukar också hänga på.
- Jag med, säger han (och hänger på storebrorsan).
Därefter uppstår en slags tävling.
- Jag älskar alla, säger Erik, alla jag känner.
- och jag älskar alla i hela familjen, säger Johan,
- och jag älskar alla mer än du kan säga, säger Erik.

Egentligen är det mysigt, men man känner sig inte så himla utvald om "jag älskar dig mamma" åtföljs av "och alla jag någonsin har träffat".

Nåja - han tränar inför framtiden.

Inga kommentarer: