måndag 7 februari 2011

Jahaja, då har jag fått ett extra

blåsvart ögonbryn mellan ögat och det tidigare ögonbrynet. Har dessutom penicillin utskrivet ifall det blir värre.

Doktorn såg tveksam ut över min kattstory men när hon såg det lilla hålet så såg hon ut att tro mig lite mer.

Idag skall jag lägga mig tidigt. Skall bara bada och sätta mig i fotmassagestolen så kanske jag vaknar upp imorgon och har en något ljusare ton.

- Men vad ska jag vänta mig av det här? Sade jag till doktorn. Hur skall det utvecklas liksom. (= Snälla säg hur snart jag blir av med det här hemska märket över ögat.)
- Ja, det går väl över på ett par (snälla säg timmar tänkte jag) veckor, sade hon. (Veckor!! ett par veckor!! Herregud...) Sedan blir det gult (Jättesnyggt, tack tack) precis som ett vanligt blåmärke.

Har läst att ormsalva kan få blåmärken att gå bort snabbare men i ögat? Nej jag får ge mig till tåls. Kan låtsas att jag sminkat mig lite slarvigt bara. Väldigt slarvigt närmare bestämt.

Ja ja - dags att sova nu - det är tydligt.

Inga kommentarer: