torsdag 24 februari 2011

Halv åtta hos mig

Den här veckan har jag sett tre av fyra "halv åtta hos mig" - det är väldigt slumpartat om det blir en "halv åtta hos mig" vecka men har man börjat se något avsnitt så vill man ibland se resten.

En av deltagarna den här veckan tyckte att alla andras maträtter var så "enkla" och "vanliga" och en av de andra deltagarna såg glad och förväntansfull ut när hon läste menyerna.

Jag inser med all önkvärd tydlighet hur mycket trevligare man framstår när man tittar på världen (och nya saker) med positiv attityd. Misstänksamhet är visserligen säkert men positiv förväntan är oändligt mycket roligare.

Jag skall slipa på det där. Det är så lätt att falla ner i gnällbältet - och jag bor rätt nära nuförtiden :-).

3 kommentarer:

Katarina sa...

Det är inte lika uppenbart i den svenska versionen som i den brittiska men vissa tar verkligen sin roll som "matkritiker" på allvar.

Jag vet inte vilket jag tycker är värre, de som kritiserar precis allting medan de äter eller de som är berömmande och trevliga under måltiden bara för att sedan såga allting i intervjun och bedömningen efteråt.

Steven frågade i går kväll när vi skulle träffa er igen...

Katarina sa...

PS
Och jag förstår inte hur man kan ställa upp i den här typen av program när listan på typer av mat som man inte äter / tycker om verkar vara milslång.

Malin D sa...

Hej gumman! Det är verkligen dags... att ni kommer förbi alltså - vi har en chokladfontän (och en kväll utan LCHF) som väntar.