söndag 20 december 2009

Julstök


Idag tänkte vi städa och baka ihop vårt pepparkaksslott - eller kanske mer vår borg. Vi bakade igår, satte på kristyr igår kväll och idag var det dags för montering.

Kan jag får kristera? Säger Douglas hela tiden. Han gillar nämligen kristyr. Jag har lite svårt att rätta honom - jag har ingen aning om vad som är verbformen av kristyr. Vi pratade om att kolla igår men jag gissar att kanske Paulina? eller möjigen Katarina? eller kanske Lillemor har koll på detta och kan ge mig svaret direkt.

Vi har lyckats med konststycket att få upp en julgran, göra en pepparkaksby och städa och bada barn och tvätta utan att bli alltför osams. Utmaningen var när vi insåg att vår julgransfot gått sönder och att den kunde låsa granen i snett läge men sedan inte öppnade sig igen. Det gick alltså inte att ändra granens position och inte heller få ut den. Jag åkte ut, köpte ny julgransfot efter att ha letat i halva Södertälje efter en motsvarande och därefter så blev den rak vid andra försöket.

Nu sover alla barn och vi har precis tittat lite på Anna Ankas jul och harmonin börjar sakta infinna sig. Det är otroligt fint ute och jag ser fram emot jul!

Inga kommentarer: