onsdag 3 september 2008

Pratkvarnen

Vi har idag ätit en trevlig middag bestående av prinskorv och potatisklyftor och ketchup. Johan såg desperat ut när han krävde att bli buren och försökte sträcka sig efter prinskorvarna i stekpannan. De fräste mumsigt.

- Vi lägger några på en tallrik så att de får svalna, sade jag till Ronnie.
- Tallrik, sade Johan... eller för att vara ärlig så sade han tajik.
- MEN DU SADE JU TALLRIK! Utropade jag stolt.
- TAJIK sade Johan igen.

Ronnie och jag log lyckligt. Johan försöker prata som bara den. Ska vi bada? sade jag för en stund sedan. Johan började dra i sin tröja på en gång. (Han är sååå intelligent.. ha ha ... jag har fallit i föräldrafällan...)
DÄrefter kom det - lite försiktigt sådär - Ba da. Ett ord till, på samma kväll!
Rnnie! ropade jag, han sade bada. Ronnie kom snällt. Säg Bada! sade jag till Johan.
- öhhhh, sade Johan.
- Men säg bada, sade jag igen, du sade ju det precis.
- Tack tack, sade Johan.
Jag gav upp. Alla badade.

1 kommentar:

Johan sa...

Haha. Känner igen det där med Meja. Det låter som hon säger något, i rätt sammanhang dessutom, men sedan inser man att det nog var en lycklig slump.

Men mmmmmaaammma, papa och ett halv titta (adaaaa) kommer hela tiden.:)