måndag 15 september 2008

Bra betyg!

- Vi fick gott betyg av Gun, sade Ronnie när han kom från köket in till mig i vardagsrummet igår kväll.

- Eh, sade jag och tänkte febrilt. Vad då?

- Jo men, hon sade ju att vi hade så städat hemma! Sade Ronnie stolt. (Han hade putsat diskbänken med klorin.)



Ja det förstås, sade jag. Det säger hon inte varje gång direkt. Är det ett gott betyg eller ett betyg på alla gånger hon inte säger något kan man fundera på? (Ibland beklagara jag mig för Gun. Äsch säger hon alltid snällt, ni har ju småbarn. Då hinner man inte på samma sätt.) Det har hon rätt i.



Idag vid frukostbordet så satt Johan och höll i en tankbil. En L A S T B I L sade jag.

-Pa Bi, sade Johan

- Jaaaaa, sade både jag och maken. L A S T B I L!

-Pa Bi, sade Johan snällt.



Han kan säga lastbil! Sammanfattade vi stolt.

På vägen till dagis mötte vi en lastbil.

-Pa Bi, sade Johan igen.



Han kan prata! Men det är bara vi som förstår honom :-)

Inga kommentarer: