lördag 15 mars 2008

Schlagerfinal

Jahaja. Idag har två viktiga saker hänt:

1 - Det är schlagerfinal
2 - Johan har flyttat in i Eriks rum.

1 Schlagerfinalen
Ylva var här. Vi såg Pirelli vinna. Jag ville se Sanna Nielssen vinna. Hon gjorde det nästan men det spelar inte så stor roll för vi har flyttat ur Johan från vårt rum.

2 - Johan har blivit stor
Idag bar vi på prov in Johans säng i Eriks rum för att se hur det fick plats. Det blev jättebra. Erik verkade nöjd med arrangemanget och Johan är ju för det mesta nöjd. Alltså insåg jag att det enda argumentet för att inte prova var min egen separatonsångest. Vi bäddade, städade, pratade med barnen och lade dem ungefär samtidigt vid sjutiden. De sover som små stockar och vårt rum känns stort som en balsal.

Både en behaglig och sorglig upplevelse på en gång. Det är en slags tryghet att vakna upp och veta att ens bebis är en halv meter ifrån en. Nu är han ungefär tre meter bort med Ronnie, en betongvägg och Erik emellan.

Ronnie verkar nöjd men han kör alltid med tuffingstilen i sådana här lägen. Jag tror att han tror att det behövs, att jag kanske ändrar mig om han skulle verka vek, eller så är det inte alls så utan att han verkligen tycker att det är på tiden.

Å andra sidan är det lätare nu än det var när Erik skulle flytta. Ingen blir ju ensam, nu har de ju varandra där inne.

Nåja, vi får väl se hur natten och morgonen blir, han kanske flyttar tillbaka snabbare än kvickt.

Imorgon skall vi till Kurre på födelsedagsfirande. Vi har köpt en perfekt present tillsammans med Ylva. Nu får du se till att bli nöjd kära svärfar annars får du en grinig svärdotter och det vill du väl inte :-).

Jag skall dessutom personligen se till att den kommer till användning.

Men men, inte mer om detta. Sov gott kära vänner om det är kväll när ni läser detta. Det skall jag och maken göra. Alldeles själva!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha då har ni nu 3 stora pojkar. Vad tiden går fort. Men mamma har väl bara sovit med ett öga i natt.
Hälsa svärfar. Kram från svärmor

Anonym sa...

Hur gick natten??????
Kram
Gun och Pappa

Anonym sa...

Har ni köpt för litet hus? ;)

eftersom Erik och Johan delar rum.