fredag 28 mars 2008

Dagisplats


Vi har varit oroliga för Johans dagisplats. I den sämsta av världar så skulle vi fått lämna på tre ställen på morgnarna från och med i höst.

I samtal med kommunen har det låtit mörkt.

Men så helt plötsligt kom en föraning om ljuset. Eriks dagisfröken sade till Ronnie att det var stor chans att han fick plats och idag kom bekräftelsen.

Jag ringde fru XX på kommunen och tackade ja och sade att vi var jätteglada. Hon lät som en ny människa. (Vi har pratat förut.) Nu har ni haft tur ska jag säga sade hon. Jo jag förstår det, sade jag. Kul med föräldrar som är nöjda, sade hon. Det är vi det, sade jag.

Det var kommunikation på hög nivå. Jag har varit snäll, sade hon till mig. Jag förstår det, sade jag.

Har beställt 230 foton också. Fujifilm har gratiserbjudande nu. Man får de 100 första korten gratis och betalar 95 öre för resterande bilder man beställer. Jag gillar fujifilm, de gör bra kort.

Vi har varit på ÖB idag också och köpt nytt utebord. Våra gamla ärvda plastmöbler är rejält mögliga, bordet är sprucket och två stolar är trasiga och två tappade ett ben förra året när Ronnie satte sig i dem. Dags för nytt alltså. Vi hittade träbord och stolar för mycket överkomligt pris. (Allt är relativt men för att vara trä var det billigt.)

Möbelsetet heter Drottningholm. Plötsligt så känner man sig lite kungligare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul - GRATTIS!!!!

Gun och Pa