söndag 16 mars 2008

Gallbesvär

Jag har haft ont i magen i några dagar igen. Det är lite som förut men ändå inte riktigt. Magen surar men accepterar medicin och jag har därmed klarat mig utan akuta anfall.

Fick i vilket fall som helst riktigt ont i magen i fredags och kände mig rätt hängig. Erik märkte det och försökte gulla igång mig. Det gör man genom att säga MAAAMMMAAAA, MAAAAMMMAAAA och hänga på en. Det fungerar rätt kass när man känner sig risig som jag gjorde.

- Snälla häng inte på mig, sade jag trött. Jag har lite ont i magen.
- Jag har också ont i magen, sade Erik glatt.
- Jahaja, sade jag.

Han insåg att det inte gjorde vare sig till eller från men sedan kom han på det.

- Mamma, måste blåsa, sade Erik

Därefter ställde han sig vid mig och blåste två gånger: ssshhh shhh.

- Sådärja, nu är det bra. Sade Erik.

Jag hörde min egen röst alla de hundra gånger jag blåst på hans ramlaskador. Stackars plutten. Lite blås och därefter är det bra. Vips vips.

Inga kommentarer: