söndag 9 mars 2008

Är jag för gammal för schlagerfestivalen?

Jag tror inte att det är sant. Alla jag trodde skulle gå vidare igår åkte ut. E-type, Carola t o m Caracola som man kunde acceptera för färgernas skull. Men, Sussie Tapper? Är Sussie Tappers låt jättebra? Inte för att jag tyckte vare sig E-type eller Carola (Förlåt Andreas att jag helt ignorerar din medverkan.) gjorde några makalösa bedrifter men de presenterar i alla fall underhållning. Å andra sidan var det faschinerande att höra skillnaden i kvalitet på röst mellan E-type och Poodles-killen. Han sjunger verkligen jättebra om man gillar hårdrock. Det gör inte jag men jag röstade likväl på dem.

Det kändes som en miniversion av den eurovision song contest där finlands hårdrocksgrupp vann. Jag kunde för mitt liv inte förstå det.

Känner mig förvirrad inför nästa omgång. Jag håller på Sanna Nielsen.. eller kanske BWO men inser att min förmåga till urval är i paradoxal osynk med svenska folket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en ung 2-barns mamma. Jag höll också på E-type. Men föredrog Nordman för jag inte kan med Carola. Synd på Andreas bara Kram fr. svärmor

Malin D sa...

Tack kära svärmor, men man undrar ibland. Har fortfarande inte riktigt accepterat röstningen. Undrar hur det går på lördag.