måndag 10 mars 2008

Hoppa i sängen

Erik fick en slags musikspelare i julklapp som jag hittat på Ellos fyndshop. Den gör en massa ljud och komp och man kan bli sin egen DJ. Jättekul tycker Erik och alla Douglas kompisar men volymen är hemsk. Väldigt hög.
Detta har resulterat i att vi knappt använder den. Jag gömmer den så att barnen inte skall hitta den.

Vi håller på och målar om i Douglas garderob nu och då kom den plötsligt fram igen. Erik gav sig glatt på den och efter ungenfär en timme stod jag inte ut längre utan gömde den (trodde jag) högt upp i Eriks bokhylla.

Hittade Erik i sängen där han försökte ta avstamp för att klättra upp i bokhyllan och hämta "radion".

Jag röt till ilsket: - ERIK! DU FÅR INTE klättra i bokhyllan. Säg TILL om du vill ha något så löser vi det. Han ställde ner klätterbenet i sängen igen och stod där avvaktande. Jag tog ner musikgrejen och lade den på golvet och gick ut igen. Sade till honom i förbifarten: - Hoppa ner ur sängen nu.

Hörde ett tydligt och bestämt NEJ bakom ryggen. Därefter:
- Nej mamma, man FÅR inte hoppa i sängen.

Inga kommentarer: