torsdag 3 mars 2011

Kär på riktigt...

- Mamma, sade Erik, när jag kom innanför dörren idag. Ska jag berätta en sak? Han såg glad ut.
- Javisst, sade jag.
- Julia är på riktigt kär i mig, sade Erik.
- På riktigt? sade jag (nu väldigt engagerad i det här spännande samtalsämnet). Hur vet du det?
- Hon har kramat mig, två gånger, sade Erik.
- Jaha, sade jag, har hon sagt att hon är kär i dig?
- Ja, sade Erik.
- Men har du sagt att du är kär i henne då? Sade jag.
- Nej, sade Erik (med en femårings självklarhet).
- Men är du kär i henne då? Frågade jag.
- Jag gillar henne, sade Erik, lite.
Sedan såg han helt otroligt mjuk och go och lite blyg men ändå glad ut och jag blev tvungen att stanna till och hantera mitt hjärta som kändes alldeles varmt så jag vände mig om och tittade på Ronnie som var precis bakom och han förstod precis.
Vilken tur.
Jag måste försöka lista ut vem Julia är så att jag kan förstå vem min stora femåring gillar lite.


Inga kommentarer: