torsdag 3 mars 2011

Nu finns det hopp

Den här vintern har varit OSANNOLIKT lång och jag är så trött på den. Men just exakt nu på Klart.se så finns det inte en enda dag med minusgrader (på dagtid) de närmaste 14 dagarna. Det känns vädligt trösterikt och även om jag vet att 14-dagars prognoser nästan aldrig stämmer så är jag ändå nöjd. Jag längtar tills jag och Ronnie kan upptäcka hur mycket vi har att göra i trädgården och inse att våra dynor på stora altanen är förfärligt solblekta för att vi är så lata och inte tar in dem tillräckligt ofta. Jag längtar också till att vi skall städa vinden och garaget och sätta upp mer staket och en massa andra MÅSTEN. Det kommer att vara jobbigt men hellre det än den här eviga vintern. Är vi i Narnia eller? Nu får Aslan komma snart och befria oss. Jag behöver sol och värme och lite trädgård.

Inga kommentarer: