fredag 11 mars 2011

EA Active

Jag har köpt ett par gympaskor och börjat träna med EA Active (för Xbox). Har spenderat två 20-minuterspass framför speleet och var så trött i benen igår att jag nästan ramlade när jag försökte gå omkring efteråt. Jag har usel kondition. Det är uppnbart. Spelet är inställt på EASY och man får göra 22 korta övningar varav kanske 7 är uppvärmning och avspänningsövningar - ändå är jag slut efteråt. Spelet mäter hjärtfrekvensen också så man ser när man tar i. Nu är det dags. Jag och mina nya gympaskor har jobb att göra.

http://www.ea.com/games/ea-sports-active-2

Vi har också gett Erik i uppgift att 4 dagar i veckan få ner mig till träningsspelet. Tricket är att han får spela på Wii under den tiden som mamma/pappa tränar. Det har gjort att Erik nästan blygt tränat på sin nya roll vid middagsbordet och flinande sagt:
- Mamma, du skall träna efter maten. (Man ser att han ser lite rädd ut, att tvinga mamma till saker som hon skall göra är en utmaning men jag säger snällt ja - men bara under de fyra dagarna i veckan som hittills bara uppgår till två.)

Vi får väl se hur det går - men jag tror på barnpåverkan.

3 kommentarer:

Lillemor sa...

Heja heja

Katarina sa...

Jag tror att du har rätt.

För man får ju inte vara elak mot barn.

Tur för mig att jag inte har några barn som kan tvinga mig att träna. ;-)

Malin D sa...

Tack så mycket Lillemor.

Ja du Katarina, vi får väl se - men Erik/Johan/Douglas är nog de starkaste påtryckningsmedlen jag kan hitta på om jag skall vara ärlig.