måndag 28 mars 2011

Flyttplaner

Plats: Bilen på väg till affären för att köpa ryggsäckar till barnen.

- Douglas har flyttat nu, sade Johan när vi precis kört ut från parkeringen.
- Nej det har han inte alls, sade Erik ilsket.
- Douglas har inte flyttat, sade jag, han har bara bytt till 14-dagars perioder så han bor hos oss i två veckor och hos sin mamma i två veckor.
- Vi kan flytta när Douglas är hos oss, sade Erik.
- Ja, sade Johan.
- Vart ska vi flytta då? Sade jag intresserat.
- Inte till Spanien i alla fall, sade Erik.
- Inte till Japan, sade Johan. Där är det jordbävningar.
- Nej det låter väl klokt, sade jag.
- Jag ska bo här, sade Erik.
- Men man kan bo på andra ställen också, sade jag. I Stockholm t ex.
- Det vill inte jag, sade Erik.
- Men det är bra i Stockholm, sade jag, där finns det många olika slags jobb.
- Ja kanske, sade Erik, om jag blir stor och gifter mig och jobbar i Stockholm så får min fru hämta barnen oftare.
- Jo, sade jag, det låter logiskt, om ni bor här.
- Jag vill ha fyra barn, sade Erik, två tjejer och två killar.
- Jag vill ha TUSEN barn, sade Johan.
- Det går inte, sade Erik.
- När jag får barn, sade Erik, om det blir en kille så skall han heta Erik Saade.
- Nja, sade Ronnie, i så fall får du hitta en tjej som heter Saade och byta till hennes efternamn.
- Vad ska ditt barn heta om det blir en tjej då? Frågade Ronnie.
- Då ska hon heta Sofie, sade Erik. Sofie Dxandenell.

Inga kommentarer: