lördag 26 mars 2011

Fredag kväll 19:00

Middagen är avslutad. Ronnie och jag har ätit kött, bearnaiesås och ett litet glas rödvin. Ungarna ser på Bambi och jag har inte tränat. Jag hade tänkt det men har inte gjort det.

Jag borde träna, säger jag svagt till Ronnie och känner hur jobbigt det är. Han tittar på mig och säger snällt att jag kan ju göra det imorgon också. Jag svarar inte, känner att imorgon är ju en bra dag. Vi går in och tittar på slutet av Bambi med ungarna. Jag känner hur skönt det är att vila. Sedan kommer jag på det (och säger det på engelska till Ronnie). Det är inte säkert att jag kommer att få vila - ungarna vet ju att jag skall träna = de kommer att få spela samtidigt.

Mycket riktigt. 3 sekunder efter sluttexterna på Bambi så tittar Erik exalterat på mig och säger:
- Mamma, du har ju inte tränat!
- Nej säger jag.
- Mamma, gå och träna, säger han glatt.
- OK, säger jag.

OCH JAG GJORDE DET. HA HA HA. Jag är så duktig. Eller vänta, det kanske är Erik som är det.

2 kommentarer:

Solveig sa...

Nej, det är du som är duktig såklart! Han ville ju bara ha roligt.

Malin D sa...

Jo men roligt är en bra drivkraft... för mig med :-). Den här veckan har det varit dåligt med träningen idag har jag kört Norrköping fram coh tillbaka och sedan Örebro så nur är jag supertrött.